Home > On movies > Winter’s Bone

Winter’s Bone

January 10, 2011 Leave a comment Go to comments

Oh, white trash haven. The true poor west. My expectations were really low, because it seemed kind of slow. And afterwards I realize that not much happened, though it felt like it did. Now isn’t that true drama? And Lawrence plays the girl very well, of course. Then, the story’s twist snuck up on me – I didn’t realize I was surprised until long afterwards. Somehow the strange and evil relatives seem reasonably real. On the way home we’ve come to know yet another piece of hell.

Huvva! Supertråkigt att vara white trash i det fattiga västhelvetet. Jag hade rätt låga förväntningar, för att det verkade rätt segt. Och efteråt inser jag att det faktiskt inte hände så mycket, men kändes som att det gjorde det. Om inte det är dramakonst så vet jag inte vad. På nåt konstigt vis känns de bisarra och orimligt vidriga familjerna helt rimliga – i sammanhanget. Och Lawrence spelar tjejen väldigt bra, så klart. Först efteråt inser jag att jag blev överraskad av hur det gick. Och på vägen hem vet man lite mer om helvetet. Igen.

Categories: On movies
  1. Tommy
    January 11, 2011 at 22:56

    Så hur har du tänkt med det här namnet?

    • July 30, 2011 at 18:43

      Såhär ett halvår efter kommentaren är det hög tid att svara. Ett ambitionsskifte, förhoppningsvis.
      Namnet The Southern Opinion är såklart en referens till Södermalm, som jag håller så kärt. Det handlar om åsikter, mina egna åsikter och namnet ligger ganska bra i min mun. Jag gillar en bestämd artikel, som signalerar en stolthet, en fasthet. Det är också lätt att säga och att komma ihåg. Jag gillar det helt enkelt. Det var hög tid att byta namn, och jag funderade lite. Bestämde mig och körde på. Och jag måste säga att jag är nöjd.
      Tack. Vi ses
      Erik S

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

