Home > On movies > Eu cand vreau sa fluier, fluier/If I Want to Whistle, I Whistle/Vill jag vissla så visslar jag

Eu cand vreau sa fluier, fluier/If I Want to Whistle, I Whistle/Vill jag vissla så visslar jag

The mother abandons him, he gets in trouble and ends up in jail. So he does anything to avoid the younger brother to end up the same lane. Sure, it’s an emotional story. And exeptionally well played. Well done in most ways, so what do I want? I don’t really know. Maybe a little more complexity, but let’s admit that Romanian drama has it tough keeping up with the flooding of American culture.

En fundering dyker upp: hur mycket skall man bry sig om människors historia? Plötsligt framstår det som skiljelinjen mellan politiska ideologier. Silviu sitter på ungdomsanstalt för brott han begått när hans mamma lämnade honom. Spelar det någon roll? Tja, men man får ändå inte slå ihjäl folk och kidnappa snygga praktikanter. Hur som helst så är det otroligt välspelat och ganska snyggt gjort. Vad skall jag mer begära? Om jag skall gnälla så kanske det krävs större komplexitet, men mest tror jag att rumänska dramer inte har det så lätt med amerikansk kulturimperialism.

Categories: On movies
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

